Andrzejki wśród najmłodszych |
Dnia 30 listopada 2017 w szkole było inaczej niż zwykle, dało się odczuć tajemniczą atmosferę. Do klas zawitały tajemnicze postaci. Dzieci przebrane za wróżki, wróżbitów, Cyganki uczestniczyły w andrzejkowych zabawach.
Zaczęło się od wróżb – tradycyjne lanie wosku, układanie butów, karteczki z marzeniami i losowanie imion.
Oczekiwanym i pełnym emocji momentem było wykonanie smakołyków z wafli, jabłek, biszkoptów. Wszystko ozdobione polewami i posypkami. Apetyczne przekąski niewątpliwie uatrakcyjniły andrzejkową zabawę.
Nie obyło się również bez kodowania. Dzieci, kolorując wskazane szyfrem kwadraty, tworzyły tematyczny obrazek.
To był radosny i tajemniczy dzień.
Zobacz galerię zdjęć |
Spotkanie z pielęgniarką szkolną w oddziale przedszkolnym |
„Bo zdrowie jest najważniejsze…” zgodnie uznały wszystkie dzieci z oddziału przedszkolnego podczas spotkania z pielęgniarką szkolną Panią Ewą Szmajdą. Pani Ewa przekazała dzieciom informacje dotyczące higieny ciała i zaprezentowała zasady dbania o higienę jamy ustnej. Powiedziała jak należy dbać o zdrowie w okresie jesiennym. Dzieci były bardzo aktywne i zadawały wiele pytań na, na które Pani Ewa chętnie odpowiadała.
Zobacz galerię zdjęć |
Dzień Pluszowego Misia w oddziale przedszkolnym |
 
Pluszowy miś to przyjaciel wszystkich dzieci. Dzieci z oddziału przedszkolnego obchodziły święto misia w piątek 24 listopada. Tego dnia wszystkie dzieci przyniosły i zaprezentowały w klasie swoje ulubione maskotki. Kolorowaliśmy obrazki wybranych przez dzieci misiów, układaliśmy misiowe puzzle oraz słuchaliśmy „misiowych” piosenek. Dzieci wykonały własne maskotki – przywieszki z wełnianych pomponów, które ozdobią ich plecaki szkolne.
Zobacz galerię zdjęć |
Innowacyjna edukacja w Gminie Fabianki |
Projekt realizowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020
Projekt jest realizowany w roku szkolnym 2017/2018 w naszej szkole.
W ramach projektu realizowane są bezpłatne zajęcia pozalekcyjne i pozaszkolne w zakresie: a) technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK), b) nauk matematyczno-przyrodniczych, c) języków obcych, d) postaw i umiejętności niezbędnych na rynku pracy w zakresie kreatywności, innowacyjności i pracy zespołowej.
Inne typy zajęć adresowane są do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (w tym niepełnosprawnych) oraz uczniów zagrożonych przedwczesnym opuszczeniem systemu oświaty. Nauczyciele mają możliwość podniesienia kompetencji cyfrowych wykorzystywanych w dydaktyce.
Projekt zakłada doposażenie szkół w pomoce dydaktyczne oraz specjalistyczny sprzęt. Uczniowie odbędą też wycieczki m.in. do Centrum Nowoczesności Młyn Wiedzy w Toruniu i Planetarium Toruniu, gdzie wezmą udział w zajęciach edukacyjnych.
Zajęcia realizowane w naszej szkole w ramach projektu:
ZAJĘCIA
|
Liczba godzina na grupę
|
DZIEŃ TYGODNIA
|
GODZINY (OD - DO)
|
NAUCZYCIEL PROWADZĄCY
|
|
|
|
|
1. Zajęcia dodatkowe rozwijające kompetencje kluczowe
- porozumiewanie się w językach obcych,
- kompetencje matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo-techniczne,
- kompetencje informatyczne,
- umiejętności uczenia się,
- kompetencje społeczne,
-inicjatywność i przedsiębiorczość.
|
|
Zajęcia TIK
|
30
|
PIĄTEK
|
13.10-13.55
|
MAGDALENA STAWISIŃSKA
|
|
Zajęcia z bezpieczeństwa i netykiety w Sieci
|
15
|
PIĄTEK
|
14.00-14.45
|
MAGDALENA STAWISIŃSKA
|
|
Zajęcia z j. angielskiego
|
30
|
WTOREK
|
14.00-14.45
|
DARIA KUBIACZYK
|
|
Zajęcia z j. niemieckiego
|
30
|
CZWARTEK
|
13.10-13.55
|
EWA BELTER
|
|
Zajęcia z nauk matematyczno - przyrodniczych
|
15
|
PONIEDZIAŁEK
|
13.10-13.55
|
GRAŻYNA NAWROT
|
|
Zajęcia z nauk matematyczno - przyrodniczych
|
15
|
PIĄTEK
|
14.00-14.45 W II SEMESTRZE
|
EWA BRODZIŃSKA
|
|
Zajęcia kształtujące postawy i umiejętności niezbędne na rynku pracy
|
30
|
ŚRODA
|
14.00-14.45
|
EWA BRODZIŃSKA
|
|
Zajęcia specjalistyczne korekcyjno – kompensacyjne z matematyki
|
30
|
CZWARTEK
|
14.00-14.45
|
GRAŻYNA NAWROT
|
|
Zajęcia specjalistyczne
|
30
|
ŚRODA
|
12.10-13.10
|
PAULINA JEDYŃSKA
|
|
2. Indywidualizacja pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Specjalne potrzeby edukacyjne wynikają z:
a) zaburzeń (np. rozwojowych, obniżonych możliwości intelektualnych, wad wymowy);
b) niepełnosprawności (np. upośledzenie umysłowe, niewidzenie i słabe widzenie, niesłyszenie i słabe słyszenie, afazja, niepełnosprawność ruchowa, całościowe zaburzenie rozwojowe ze spektrum autyzmu, w tym zespół Aspergera, niepełnosprawności sprzężone);
c) choroby przewlekłej;
d) niedostosowania społecznego albo zagrożenia niedostosowaniem społecznym;
e) zaburzeń w funkcjonowaniu emocjonalno–społecznym, powstających m. in. w wyniku sytuacji kryzysowych lub traumatycznych;
f) trudności adaptacyjnych związanych z różnicami kulturowymi lub ze zmianą środowiska edukacyjnego, w tym związanych z wcześniejszym kształceniem za granicą;
g) specyficznych trudności w uczeniu się, w tym niepowodzeń edukacyjnych;
h) szczególnych uzdolnień w zakresie przedmiotów matematyczno-przyrodniczych,
informatycznych, języków obcych, przedsiębiorczości oraz przedmiotów zawodowych;
i) zaniedbań środowiskowych związanych z sytuacją bytową ucznia i jego rodziny, sposobem spędzania czasu wolnego i kontaktami środowiskowymi
|
|
Zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze z matematyki
|
30
|
WTOREK
|
14.00-14.45
|
GRAŻYNA NAWROT
|
|
Zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze z przyrody
|
30
|
ŚRODA
|
7.45-8.30
|
BARBARA BAŁUTA
|
|
Zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze z j. angielskiego
|
30
|
PONIEDZIAŁEK
|
14.00-14.45
|
DARIA KUBIACZYK
|
|
Zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze z j. niemieckiego
|
30
|
ŚRODA
|
14.00-14.45
|
EWA BELTER
|
|
3. Wsparcie uczniów zagrożonych przedwczesnym opuszczeniem systemu oświaty
Wsparcie dla uczniów z dysfunkcjami społecznymi w ramach świetlic szkolnych uwzględniające elementy wsparcia rówieśniczego (w tym coaching rówieśniczy)
|
|
Zajęcia w świetlicy szkolnej
|
15
|
PIĄTEK
|
7.45-8.30
|
MAŁGORZATA KRUTULSKA
|
|
|
Spotkanie w ramach akcji „Odblaskiem po oczach” |
W dniu 24.11.2017 (piątek) w naszej szkole gościliśmy przedstawicieli ANWIL-u, którzy w ramach akcji „Odblaskiem po oczach” przekazali naszym dzieciom kamizelki odblaskowe. Akcja ma na celu podniesienie świadomości uczniów szkoły i przedszkola w kwestii używania elementów odblaskowych, które znacznie zwiększają ich bezpieczeństwo na drodze. Korzystanie z nich jest pożądane właśnie teraz, gdy za oknami panuje jesienna szarówka, a dzień staje się coraz krótszy - o czym przekonywali naszych uczniów zaproszeni do wzięcia udziału w akcji przedstawiciele lokalnej policji. W tym roku akcja wyszła poza Włocławek i elementy odblaskowe przekazane zostały dzieciom z gminy – Fabianki.
Wraz z przedstawicielami Anwilu do szkoły przyjechali koszykarze, którzy oprócz kamizelek przekazali naszym dzieciom prezent - koszulkę z autografami.
Goście: pracownicy Anwilu
KK Włocławek:
Adam Piątek - koszykarz
Filip Drozdowski - koszykarz
Hubert Hejman - Dyrektor ds. marketingu
Policja:
Łukasz Sokołowski - Młodszy Aspirant
Damian Witczak - Młodszy Aspirant
Zobacz galerię zdjęć |
Cyberprzemoc – spotkanie z policjantami |
W dniu 21.11.2017r. odbyło się w szkole spotkanie Policji Wydziału Prewencji we Włocławku z uczniami klas IV – VII. Tematem spotkania była Cyberprzemoc – zagrożenia w Internecie. Podinspektor Piotr Bartczak i aspirantka Ewelina Reszczyńska omówili z młodzieżą pozytywne strony korzystania z Internetu, takie jak np. poszerzanie wiedzy, czy też możliwość zawierania znajomości także z rówieśnikami z zagranicy. W dalszej części spotkania mundurowi wskazali również na potencjalne zagrożenia czyhające w sieci. Szczególną uwagę zwrócili na niebezpieczeństwa wynikające z zawierania znajomości z osobami, które podając się za kogoś innego, mogą chcieć wyrządzić krzywdę. Uczniowie dowiedzieli się również o tym, czy udostępnianie zdjęć kolegów, zamieszczanie o nich opinii jest złamaniem prawa i czy może pociągnąć za sobą niemiłe konsekwencje.
Zobacz galerię zdjęć |
|
|