2. Indywidualizacja pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Specjalne potrzeby edukacyjne wynikają z:
a) zaburzeń (np. rozwojowych, obniżonych możliwości intelektualnych, wad wymowy);
b) niepełnosprawności (np. upośledzenie umysłowe, niewidzenie i słabe widzenie, niesłyszenie i słabe słyszenie, afazja, niepełnosprawność ruchowa, całościowe zaburzenie rozwojowe ze spektrum autyzmu, w tym zespół Aspergera, niepełnosprawności sprzężone);
c) choroby przewlekłej;
d) niedostosowania społecznego albo zagrożenia niedostosowaniem społecznym;
e) zaburzeń w funkcjonowaniu emocjonalno–społecznym, powstających m. in. w wyniku sytuacji kryzysowych lub traumatycznych;
f) trudności adaptacyjnych związanych z różnicami kulturowymi lub ze zmianą środowiska edukacyjnego, w tym związanych z wcześniejszym kształceniem za granicą;
g) specyficznych trudności w uczeniu się, w tym niepowodzeń edukacyjnych;
h) szczególnych uzdolnień w zakresie przedmiotów matematyczno-przyrodniczych,
informatycznych, języków obcych, przedsiębiorczości oraz przedmiotów zawodowych;
i) zaniedbań środowiskowych związanych z sytuacją bytową ucznia i jego rodziny, sposobem spędzania czasu wolnego i kontaktami środowiskowymi
|